понеделник - петък, 17:00 - 19:00

Как математиката става лесна и интересна

Рейтинг:
19 0
Второкласниците в 104 ОУ изучават предмета по интерактивна програма и нямат търпение да влязат в час

Оказва се, че математиката може да бъде забавна. И да не затрудни нито един ученик. Доказателството открихме в 104-то училище в София, където я преподават по интерактивна програма. Благодарение на този метод, децата тук нямат търпение да влязат в час.

Часът на учениците в започва както при всички останали второкласници в страната. Всичко обаче се променя още след минута, когато вместо тетрадките, госпожата моли всички да покажат настроението си. За целта, всяко едно от децата има специално изрязани картончета с емотикони.

Преди дни, една от ученичките признала, че не е щастлива. След кратка беседа, съучениците й я окуражили. И часът продължил, едва след като я успокоили.

Вместо тебешир, днес учителката извади от шкафа най-новия представител на класа – куклата Бърборино. Целта на играта е децата да помогнат на новия си приятел да реши задачата, която той самият им показва.

Така неусетно минава половината от часа по математика. По това време учениците би трябвало да започнат да губят търпение, признава г-жа
Красимира Илиева, която преди години е преподавала по стандартната програма. В тези часовете, обаче не е така. Причината – в момента, в който на децата им омръзне, се пристъпва към както го наричат – математическо физическо.

След като положението е овладяно, идва още един любим момент за второкласниците – когато химикалите се оставят настрани, а на тяхно място се вади компютърната мишка. И започва надпревара – защото всеки от тях трябва да си избере аватар от дъската. Той ще му трябва за следващата задача.

След кратка битка за аватари, се пристъпва нататък. Днес урока е свързан с делението на числата с 9. Задача, която се оказва прекалено по-лесна за второкласниците.

В момента в 104-то училище се преподава почти изцяло по този метод. Учителите признават, че дава огромни резултати. Досега няма случай, в който ученик да не внимава в час. Заради най-важната причина – че математиката и другите предмети им се поднасят под формата на игри.


Минутите и днес минават бързо. Часът е към края си. Чува се звънеца. Децата обаче почти не са го чули. Защото прекъсва поредната игра по математика, която, както се вижда, им се струва по-интересна от междучасието.

Най-четени