понеделник - петък, 17:00 - 19:00

Да има ли предмет "Гражданско общество" в училище

Рейтинг:
1 0
Въпросът е той да бъде създаден от един национален модел и идеал, смята Стела Богомилова

За да говорим за гражданско общество, трябва да говорим за много развито, добро, щастливо благоденстващо общество. Това е характеристика на онези държавни структури, в които има многообразие.

Такова обяснение даде психолингвистът Стела Богомилова относно предложението в училищата да бъде въведен нов предмет – "Гражданско общество".

За да не е гражданското общество механизъм и лост на властта, то трябва да има чисто човешки характер, да има белези на отделните личности, допълни Богомилова.

Според мен най-големият проблем не е в това как ще бъде наречен даден предмет. Въпросът е той да бъде създаден от един национален модел и идеал, категоричен е специалистът.

Колкото по-хаотични и неовладяни сме, толкова повече общественият ни инстинкт търси своя доминатор и контрольор, търси дисциплиниращата власт.

В същото време обаче, толкова повече няма персона и воля в правителствен план, която да доведе до такава огромна трансформация на позитивите, които да ни доведат до гражданско общество, обясни Богомилова.

Българинът има огромен потенциал, но с нисък капацитет на реализация, допълни специалистът.

 

Най-четени