понеделник - петък, 17:00 - 19:00

Защо хипермаркетите и бизнесът трудно намират общ език?

Рейтинг:
4 1
Производители и търговски вериги взаимно се обвиняват за тежката пазарна ситуация в страната

Бизнесът се оплаква, че заради утежняващи условия в договорите, производителите фалират. От друга страна, търговските вериги твърдят, че причината за фалитите на българските доставчици не са в тях, а в лошите бизнес условия у нас и недостатъчната конкурентоспособност.

Днешното издание на рубриката "Защо" с Нора Стоичкова ще търси отговорът на това защо хипермаркетите и бизнесът трудно намират общо език.

Според "Произведено в България" търговските вериги въртят оборот от около 6 млрд. лв. годишно, но според веригите, техният дял е само около 30%.

Изпълнителният директор на Сдружението "Модерна търговия" Йордан Матеев твърди, че проблемът за българския бизнес не са търговските вериги, а липсата на конкурентоспособност.

"Конфликтът е между малка част от българските производители и част от търговските вериги. Това е нормално нещо, но е притеснително, когато подобни конфликти биват пренасяни на регулаторно ниво", коментира Матеев.

Той начерта основните проблеми пред бизнес-средата в България. Сивият сектор, цената на електроенергията за производителите, недостатъчната конкурентоспособност са само част от пречките.

"Прекалено е тромава процедурата, за да стигнат евросубсидиите до българските производители. Затова основното, за което ще настояваме е процедурите да бъдат доста по-улеснени", заяви пък членът на Съвет на регионите на "Бъгария без цензура Галина Петкова."

Тя настоя, че основен проблем за българските производители са големите вериги.

"Ние не искаме пазарът да бъде регулиран, но все пак да бъде контролиран", добави Петкова.

Чуйте какво още сподели специалистът по темата.

Най-четени
В момента:
Тайни от миналото
07:00
07:10
Тайни от миналото
08:00
08:10
Океанско приключение