Протест

Глобално следене на полетите заради изчезването на полет 370

Рейтинг:
0 0
От ООН искат всички самолети в небето да бъдат следени на радарите постоянно

Спасителните екипи продължават да се борят с трудните атмосферни условия в Индийския океан, в които не спират да търсят липсващия малайзийски самолет. В същото време компаниите за сателитно проследяване търсят начини за подобряване на методите, с които да следят полетите на самолетите на радарите на земята.

"Блуфин 21" се връща на палубата на австралийския издирвателен кораб Ocean Shield. Загубил е още един ден в напразно проучване на океанското дъно. Подводното превозното средство вече претърпя някои технически проблеми - скъса предавки в опашния сектор и получи повреди в електрониката. И всичко това още в първия ден, след като се завърна на издирвателната си мисия в своята зона в океана. Борейки се с вятъра и с високите вълни, екипажът трябваше да извади "Блуфин" на повърхността за рутинна проверка. За този ден издирвателната мисия приключи и то без никакви събрани данни.

"Блуфин 21" претърпя няколкочасов ремонт преди отново да се върне към своята основна работа, за която е тук. На половин свят разстояние от тук общото мнение е, че никога няма да има повече консенсус по темата как точно да бъдат предотвратени подобни катастрофи, като тази на полет 370 в бъдеще.

Авиационният отдел на ООН смята, че всички самолети в небето трябва да бъдат следени на радарите постоянно, особено в най-отдалечените части на света.

До края на годината някои авиокомпании с международни полети ще започнат доброволно да вкарват в практиката си подобно глобално проследяване. Някои от тях вече стартираха, но няма график за свързване на стандарти и регламенти за глобални полети, който да позволи на всичко това да влезе в сила.

Потребителите на въздушен транспорт заслужават да имат още по-безопасни условия, но трябва да мине време преди препоръките на подобни съвещателни групи да се превърнат в закон.

Продължаващата мистерия около съдбата на полет 370 подхранва нуждата от спешни действия - сега. Компаниите за сателитно проследяване се борят с любимата на всички авиопревозвачи британска компания за проследяване Immarsat. Настояванията са всичкия този анализ при следенето на самолети да бъде безплатно. Компаниите конкуренти като Globalstar работят в същата неясна обстановка.

"Можете да следите непрекъснато, във всяка една секунда през всеки въздушен полет и да знаете точно къде е самолета. Това е безценно, а в случая на полет 370, това щеше вече да ни е показало дали самолетът е завил рязко или е продължил направо в момента, когато сигналът спря да излъчва", посочва Джей Монро – изпълнителен директор на Globalstar.

Все още няма конкретни доказателства какво се е объркало на борда на полет 370. При всичко положения обаче изчезването му е на път да промени начина, по който се следят на радара всички самолети във въздуха.

Екипи със специална мисия ще пуснат препоръки за глобално следене на всички полети в рамките на следващите четири месеца. Но не забравяйте, че за следене на полетите сега се използват радар, сателитна технология и доклади за позицията. Има обаче и има мъртви точки, когато става въпрос за тези методи. Ето защо всички настояват за глобално проследяване, което да работи без значение дали се намирате над Индийския океан или сте изчезнали от полезрението на радарите.

Путин иска Европа да погаси газовия дълг на Украйна
Руският президент Владимир Путин призова Европа да помогне на Киев да погаси газовите си задължения...
Преговорите между ГЕРБ и "Атака" пред провал
Има вероятност разговорите между ГЕРБ и "Атака" утре (18 октомври) да не се проведат. Причината е,...
Ал Пачино отново на Бродуей
Ал Пачино ще се завърне на Бродуей следващата година, за да участва в постановка на пиеса от Дейвид...
Лео ди Каприо дари $ 2 млн. за опазване на океаните
Леонардо ди Каприо отново показа, че сърцето му е голямо и когато става въпрос за благотворителност...
Ким Чен-ун - доказано жив
Севернокорейският лидер Ким Чен-ун с втора публична поява в рамките на една седмица. Ръководителят...