Величието на Апостола в една дума

Рейтинг:
1 0
НВИМ направи словесен портрет на Васил Левски

България, свобода, герой - това са трите най-популярни думи, с които съвременните българи определят Васил Левски. Експериментът е направен от Националния военноисторически музей (НВИМ).

В продължение на един месец НВИМ проучва какво е отношението на съвременните българи към Апостола, но само с една дума. Резултатите показват, че той е най-много България, свобода, герой, кауза и идеал.

Любопитен факт е, че броят на събраните най-популярни думи за Левски е 36 - точно на колкото години е бил обесен Дякона. С думите в музея правят словесен портрет на Левски. За целта използват светлинна инсталация върху витрината с личните вещи на големия български революционер.

"Изненадващо се получи думата "безстрашлив", това е дума взета от едно от произведенията на Иван Вазов, посветено на Левски, от Епопея на забравените", разказва Калина Хинкова от НВИМ.

Музеят е един от малкото в България, който съхранява най-много вещи на Апостола – неговите коси, запазени от майка му, сребърнато кръстче, тасчето за вода и личният му револвер.

Специални гости бяха наследниците на Левски по линия на сестра му Яна. Те определят Апостола с думите "човек" и "безсмъртие".

За тях е гордост, но преди всичко голяма отговорност, че носят частица от кръвта на Апостола.

Пуснаха движението по пътя Девин - Кричим
Възстановено е движението по пътя Девин – Кричим, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура"....
Протест "Антимайдан" в Москва
Годишнината от кървавите сблъсъци на Майдана беше отбелязана в Украйна и в Русия. В Москва...
Новият дълг и енергетиката са главните тревоги на Борисов
Гласуването на новия дълг от 16 млрд. лв. и състоянието на енергетиката безпокоят най-много...
На "Оскар"-ите дават торбички с награди за 160 хил. долара
Звездите, които не спечелят "Оскар" в неделя вечерта, няма да си тръгнат с празни ръце.  За...
Всеки четвърти има проблем със съня
Всеки четвърти човек в света има проблеми със съня, показват данни, направена от Световната...