Протест

Кой търси малайзийския самолет

Рейтинг:
0 0
Екип на CNN се срещна с ръководителя на издирвателната мисия маршал Ангъс Хюстън

Нови и нови въпроси възникват около изчезването на самолета на Малайзийските авиолинии. Вече повече от девет седмици няма следа от огромния пътнически лайнер. Последните разкрития на разследващите показаха, че така наречените пинг сигнали, които бяха уловени в Индийския океан, може би не са били от черната кутия на машината. Не всички експерти обаче са на това мнение.

Ана Корен от CNN разговаря с ръководителя на издирвателната мисия маршал Ангъс Хюстън – човек, твърдо решен да даде отговор на мистерията.

Изчезването на полет 370 е едно от най-мистериозните събития в цялата история не само на авиацията, но и в цялата история на транспортните средства. За ветерана от австралийските военновъздушни сили това е най-голямото предизвикателство, с което се е сблъсквал.

"Отговорността е огромна, а ние просто трябва да намерим самолета", казва Ангъс Хюстън

Боингът, модел 777, изчезна на 8 март. След поредица от разкрития се оказа, че машината може да се е разбила в
южния Индийски океан. Задачата по издирването там беше възложена на бившия началник на отбраната на Австралия.

"Австралийското правителство пожела аз да се заема с това. Когато получиш молба от такова високо ниво и след толкова години в армията, чувството на дълг е силно",
споделя той.

Бившият пилот е служил повече от 40 години в армията. Бил е на мисии в Ирак и Афганистан, където загубил много свои другари. Казва, че разбира мъката на семействата и близките на пътниците.

Въпреки, че преди няколко седмици експертите бяха почти сигурни, че са доловили сигнали от черната кутия на Боинга, до този момент в океана не са открити каквито и да е отломки или следи. Въпреки това експер
тите са сигурни, че търсят на правилното място.

Семействата на пътниците от полет 370 обаче не се доверяват на това твърдение. Те изпратиха писмо до властите в Австралия, Малайзия и Китай с молба да бъдат публикувани данните на сателитния оператор
Инмарсат, от които стана ясно последното приблизителното местонахождение на самолета.

Според ръководителя на операцията тази информация е интелектуална собственост на частната компания и не може да бъде публикувана свободн
о. Международен екип от експерти обаче са потвърдили, че тя е точна.

След като пое координацията по издирването на малайзийския самолет, маршал Хюстън въведе ред в начина, по който информацията за разследването достига до обществото и до близките на пътниците.

Бившият военен има и друга своя лична кауза – да помага в борбата срещу рака на простатата – коварна болест, която самият той успял да преодолее.

Путин иска Европа да погаси газовия дълг на Украйна
Руският президент Владимир Путин призова Европа да помогне на Киев да погаси газовите си задължения...
Преговорите между ГЕРБ и "Атака" пред провал
Има вероятност разговорите между ГЕРБ и "Атака" утре (18 октомври) да не се проведат. Причината е,...
Ал Пачино отново на Бродуей
Ал Пачино ще се завърне на Бродуей следващата година, за да участва в постановка на пиеса от Дейвид...
Лео ди Каприо дари $ 2 млн. за опазване на океаните
Леонардо ди Каприо отново показа, че сърцето му е голямо и когато става въпрос за благотворителност...
Ким Чен-ун - доказано жив
Севернокорейският лидер Ким Чен-ун с втора публична поява в рамките на една седмица. Ръководителят...