Протест

В търсене на малайзийския "Боинг"

Рейтинг:
0 0
Последните данни за местоположението на летателния апарат се базират на данни от сателитите на "Инмарсат"

Съвсем скоро ще се навършат 3 месеца от изчезването на пътническия самолет на малайзийските авиолинии. Въпреки мащабната издирвателна операция, въпреки похарчените милиони долари и усилията на една дузина държави, от "Боинг"-а с повече от 300 души на борда няма и следа. Т.е. следи има, но те не водят никъде.

Последните данни за местоположението на летателния апарат се базират на данни от сателитите на "Инмарсат" - компанията, чиито технологии вече 35 години се използват за комуникация с кораби и самолети. Екипът на CNN получи ексклузивен достъп до контролния център на тяхната мрежа.

Спътникът, който е засякъл сигнал от самолета, е един от 11-те спътника, собственост на компанията. Неговата геостационарна орбита е точно над Индийския океан. Именно с този спътник полет 370 е извършил така наречените ръкостискания.

Ръководител на разследващия екип е Марк Дикинсън. Той и колегите му анализирали огромен масив от данни. "На практика имаме три типа данни. Имаме комуникацията от наземната станция до самолета и обратно. Тя на практика показва, че комуникационният терминал е включен и работи. Имаме и имаме данни и за синхронизацията на системите, както и честотен анализ", разясни Марк Дикинсън.

Синхронизационните пакети показват разстоянието между самолета и спътника. При събирането им се получават т.нар. "дъги" - траекторията, по която трябва да се е движил самолетът. За по-голяма точност вземат под внимание и честотните различния - т.нар. "доплеров ефект". Инженерите тогава стигат до извода, че полет 370 се е отправил на юг - в обратна посока от първоначалния маршрут. А това е потресаващо заключение.

Инженерите на "Инмарсат" установили, че техният сателит е събрал наистина интересни данни, които обаче трябвало да бъдат внимателно проверени още няколко пъти. За целта те създали сложен математически модел, в който въвели данните от други самолети, които били в небето в часовете преди и след инцидента.

Анализирали и архивирани данни от предишни полети на злополучния "Боинг". След една дузина тестове на различни самолети, резултатът бил един и същ - данните от ръкостисканията със спътника съответствали на точното местоположение на летателните апарати.

В резултат на всички изчисления, издирвателните екипи - самолети, кораби и дори подводница, бяха изпратени в Южния Индийски океан. Седмици наред те следваха следите, които обаче ги отведоха до никъде. Това разгневи близките на пътниците и те поискаха британската сателитна компания да публикува всички сурови данни от спътника.

Марк Дикинсън наскоро се завърна от Канбера, където беше част от т.нар. "екип за преосмисляне на ситуацията". Инженерът си дава сметка, че цялата издирвателна операция разчита на данните на "Инмарсат".

Данните на компанията ще продължат да бъдат гръбнака на издирвателната операция, която вече се провежда под вода. Това са и всички улики, с които екипите разполагат. Без тях издирвателната операция навярно щеше вече да бъде прекратена. Въпреки критиките в последните седмици, експертите са сигурни, че изчисленията им са правилни.

Правителство ще се състави трудно
Кабинет ще се състави трудно, няма да издържи дълго. Това е прогнозата на психолога доц. Антоанета...
В Сидни спасиха бебе вомбат
Американец от Илинойс отрано се подготви за Хелоуин като украси къщата си с пеещи светлини. В...
На война с етническата престъпност
Спешни мерки за справяне с етническата битова престъпност. Това е една от важните задачи, които...
Вот на доверие в Гърция
Гръцкият парламент гласува доверие на правителството на премиера Андонис Самарас. Вотът на доверие...
Мерят температурата на пристигащите от Африка в Ню Йорк
Днес следобед се очакват пълните резултати от тестовете в Германия, които ще установят дали...